کانون وکلای مستقل بین المللی ایرانی

Iranian Independent International Bar Association

  • Collaborate with International Lawyers
  • Showcase of achievements
  • International Meetings

اندیشکده حقوق بین الملل

فعالیت مدنی

کانون وکلای مستقل برای مبارزه با تبعیض در رویه اداری و اقدام به فعالیت قضایی در جبهه های قضایی بین المللی میکند. کانون وکلای مستقل از لوازم اظهار نظر سیاسی و مدنی فعالان سیاسی میباشد

عدم وابستگی

کانون وکلای مستقل به دولتها وابستگی ندارد. عدم وابستگی اداری و رسمی به دولتها، ضمن ایجاد محدودیت رسمی وکالت و کاهش حقوق مالی وکلا، موجب حفظ شان قضایی و وکالت میگردد. 

اندیشکده حقوق بین الملل

کانون حقوق بین الملل ، محل همکاری عملی وکلا و استفسار نظرات قضایی جهت دفاع از حقوق بین المللی افراد میباشد. کانون حقوق بین الملل جایگزین کانون های وکلای منطقه ای نمیباشد.

کانون وکلای مستقل بین الملل ایرانی

کانون وکلای مستقل بین الملل، کانون غیر صنفی دانش آموختگان حقوق، حقوق بین الملل و فعالان حقوق مدنی مستقل (غیر وابسته به دولت) میباشند که مایلند دستاوردهای تحقیق، پژوهش و مبارزات مدنی خویش را در پرتو اصل آزادی بیان بین الملل نسبت به دولتها ابراز نمایند. تحقق این اهداف در کوتاه مدت، دور از دسترس و گاه غیر ممکن مینماید. اما با عنایت به اصل آزادی آکادمیک، خاموش کردن پژوهش های نقادانه در بستر دانشگاهها و پژوهشگاههای وابسته و از جمله دخالت مسلم دولت (ها) در امر کانون های صنفی، ایجاد کانون ها و اندیشکده ها و انجمن های غیر وابسته ، امری ضروری مینماید.

کانون وکلای مستقل بین الملل ، در ابتدای راه خویش از اندیشمندان و دانش آموختگان دعوت به همکاری مینماید.

وظایف کانون وکلای مستقل بین الملل ایرانی

شرح وظایف کانون وکلای مستقل بین الملل ایرانی

کانون وکلای مستقل ایرانی

بیانیه و نظر تخصصی

کانون وکلای مستقل ایرانی

همایش و گردهمایی

آپارتاید و استانداردهای دوگانه به عنوان آوردگاه و رزمگاه وکلای مستقل حقوق بین الملل میباشد.

عضویت در کانون وکلای مستقل بین الملل برای فارغ التحصیلان حقوق و فعالان مدنی به عنوان کنشگران تجربی حقوق میسر میباشد. هدف کانون وکلای مستقل بین الملل، تبدیل وکالت از کسب و کار صنفی به شان ویژه دفاعیات مدنی میباشد. نخستین گام در این قدم فلسفی ، تبدیل وکالت به عنوان یک مشتق از تحصیلات آکادمیک به محصول کنش های مدنی در دفاع از حقوق بین المللی افراد، ملتها و حتی دولتها میباشد.

  • عضویت برای کنشگران مدنی و فارغ التحصیلان حقوق آزاد است.
  • کانون وکلای مستقل بین الملل ایرانی مایل است چشم انداز جدیدی در دفاع از حقوق بین الملل اتباع ایران و خاورمیانه ایجاد کند.
  • کانون وکلای مستقل بین الملل ایران، هیچگونه وابستگی به جمهوری اسلامی ایران یا دولت های دیگر ندارد و محل تبادل نظر و پژوهشگاه حقوق بین الملل میباشد.
  • کانون وکلای مستقل بین الملل ایرانی کانون صنفی نمیباشد و به صورت مستقل و غیر دولتی باقی خواهد مانند.

  • فراخوان مقاله- مجله مطالعات حقوق بین المللی ایران

    فراخوان مقالات مجله مطالعات حقوق بین‌الملل ایرانیشماره ویژه: جولای ۲۰۲۴ موضوع: گسترش افق‌های مطالعات انسانی و حقوقی در خاورمیانه مجله مطالعات حقوق بین‌الملل ایرانی با خوشحالی اعلام می‌کند که برای شماره ویژه آینده خود، که برای انتشار در جولای ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، فراخوان مقاله می‌دهد. ما از مشارکت‌های علمی که طیف وسیعی از موضوعات…

  • عضویت در خبرنامه

  • بیانیه کانون وکلای مستقل بین الملل ایران در مورد حکم دیوان بین المللی دادگستری (ICJ)

    در پی حکم دیوان بین المللی دادگستری شماره (No. 2024/47) در تاریخ 24 May 2024 ، بند 2a در مورد توقف فوری عملیات نظامی و الزام دولت اسرائیل به ارسال گزارش به دیوان بین المللی دادگستری بند 3 ، سیریل رامافوسا، رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی در یک گردهمایی در نزدیک خانه نلسون ماندلا در سووتو…